Gândește-te la tine și, fără să-ți notezi numele sau vreun indiciu ușor detectabil despre sine, în jamboard, enumeră diferite însușiri pe care le ai: înălțime, culoarea ochilor, culoarea părului, vârsta, temperamentul, orice detaliu alt detaliu etc.
La final, vom afla cine este personajul care întrunește însușirile menționate de fiecare dintre voi.
În spațiul „conținutul cutiilor mele” din documentul de mai jos, notați în fiecare categorie cât mai multe informații relevante referitoare la propria persoană.
Fiți cât mai expliciți posibil și totodată, cât mai onești.
Urmează să plecați cu toții într-o călătorie surprinzătoare pe binecunoscutul munte Everest. Obiectivul vostru este să urcați la 8.848 metri altitudine, pe binecunoscutul vârf „Sagarmatha” (Nepal) sau „Chomolungma” (Tibet), în românește „Zeița Lumii”. Va fi o experiență deosebită. Fiecare veți lua cu voi în rucsacul propriu câte opt cutii cu conținuturi foarte personale: dorințe, așteptări, aspirații, lucruri importante, puncte tari, puncte slabe, oportunități/resurse și amenințări/riscuri, pe toate cele pe care le-ați notat mai devreme. Pe parcursul ascensiunii pentru a vă ușura bagajul și înlesni urcarea, veți fi nevoiți la anumite momente, să aruncați o parte din cele 8 cutii.
Cum veți proceda?
În primul rând, veți lucra cu documentul în care v-ați notat mai devreme ideile, conceptele, idealurile, visurile foarte personale.
În al doilea rând, la solicitarea expresă a profesorului, veți alege cutia la care sunteți dispus(ă) să renunțați (copy), plasând cardul corespunzător pe planșa personală în spațiul „cutii aruncate pe parcursul ascensiunii” (paste) și apoi, o eliminați din rucsac (ștergând efectiv acel card din locul copierii).
Acum, iată povestea...
„Experiența nu este ceea ce ți se întâmplă, ci ce faci cu ceea ce ți se întâmplă.”
Aldous Huxley
Care a fost prima cutie pe care ai aruncat-o? De ce ai aruncat-o tocmai pe aceea? Ce ai simţit când ai renunţat la ceea ce conținea?
Ce se afla în următoarele trei cutii pe care le-ai aruncat? Ce anume te-a făcut să alegi aceste cutii?
Ce conţineau ultimile două cutii aruncate de tine?
Ce conține singura cutie cu care ai rămas? De ce este importantă această cutie pentru tine?
Care a fost momentul cel mai greu din exercițiu? De ce?
Ce simţi acum când te gândeşti la tot ceea ce era în cutiile pe care le-ai aruncat din rucsac?
Ce simţi când te gândeşti la tot ceea ce este în cutia pe care ai păstrat-o?
De ce este important conținutul singurei cutii rămase pentru tine?
Cum crezi că te va ajuta conținutul acestei cutii pentru a avea succes la școală, în carieră sau în viață?
Care sunt criteriile după care ai ales cutiile pe care ai ales să le arunci pe parcursul călătoriei?
Dacă ai relua exercițiul, la care cutii ai renunța cu prioritate?
Pe care dintre cutii ai vrea să le păstrezi până la coborâre? De ce?
Având în vedere conținutul cutiilor din rucsac, precum și experiența din simulare, gândindu-vă la deciziile pe care le-ați luat pentru a alege și renunța la unele dintre cutiile voastre ...
Ce ai aflat despre tine?
Care este tipul de activitate care te energizează?
Cum relaționează experiența din simulare cu obiectivele tale școlare/profesionale?
Care este legătura dintre simulare și codul ocupațional din rezultatul interpretativ al testului SDS pe care l-ai completat?
Care sunt caracteristicile codului sumativ care consideri că te-au ajutat/te-au încurcat să iei decizii în simulare?
Care este tipul de activitate școlară, respectiv ocupație/profesie pentru care ai avea nevoie de abilitățile, atitudinea și comportamentul manifestate în simulare?
Ce consideri că ai învățat din această simulare?